Monday 8 April 2013

SUKA atau CINTA ?

ehem, tetiba gatal tangan nak update entry baru. tajuk tak menahan uolls. HAHA. eh perut buat konsert pulak -.- baru lepas makan ni. perut pon sama gatal, tahu2 je ade kat rumah asyik nak melantak je. nanti gua balik ukm jangan diorang tak kenal sudah.



okay apa pandangan korang pasal suka atau cinta ? suka itu apa ? cinta pulak macam mana ? cam same je dua-dua tu ? hmmmm. bagi aku lah, suka just perasaan tak lebih dari minat dan kita cuma nak menggedik saja. sebab tu bila kita jumpe girls yg cun or boys yg kacak, ade sikit perasaan suka tu dalam hati kita. betul tak ? hehe
cinta pulak perasaan yg wujud tanpa kita sedari. tapi setiap kali kita sunyi kita terfikir kan dia, tidur termimpi kan dia. senang kata, makan tak kenyang tidur tak lena mandi tak basah. ala-ala angau gitu ^____^ tapi yang perit nya bila kita cinta kat seseorang tu tapi dia tak tahu pon. langsung ! tah-tah dia tak kenal pon kita ni sape. 

yeah aku sedang lalui nye sekarang. sedikit pon aku tak pernah berhenti fikirkan dia. angau terlebih kan. okay malu ! *masukselimut tapi aku tak kasi 100% harapan kat dia lah. just pray to Allah. if he's my imam, dekatkan lah hatinya dengan hatiku. if not, damaikanlah hatiku dengan keredhaanMu. ingat tak masa kat sekolah, ustazah ade cakap, dari sekarang kita kene doa dapat suami yang soleh. tapi mase tu aku mmg tak fikir langsung pasal bende ni semua sbb budak-budak lagi. 


ayah aku pernah cakap kat aku "kalau ade suka or cinta kat seseorang just pendam dalam hati, doa kat Allah. bukan dok canang kat semua orang, at least bila kita mati, kita mati jihad. sebab kita lawan perasaan kita dan menjauhi maksiat. InsyaAllah" dan aku pegang nasihat ayah. so kawan-kawan kalau ade secret admire tu senyap-senyap je lah eh, biar rase cinta kita tu semakin hari semakin mekar. nanti bila kita dok bagitahu kat orang lama-lama rasa cinta tu akan berkurangan.

semoga kalian mendapat jodoh yang terbaik, suami yang soleh. dan dalam masa yang sama, perbaiki lah diri biar kita pon jadi isteri yang solehah. jaga aurat untuk bakal imam kita sekaligus kurangkan saham ayah kita ke neraka. jangan terlalu leka nak menjadi isteri yang solehah sampai terlupa untuk menjadi anak yang solehah juga. sekian :)

No comments:

Post a Comment